• يکشنبه ٢٠ بهمن ١٣٩٨-١٤:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٥١
به منظور بررسی بیشتر در صحن شورا تصمیم گیری شد:

بازگشت طرح"نظام نامه مشارکت و تعامل تشکل های غیر دولتی و مدیریت شهری " به کمیسیون فرهنگی

با پیشنهاد اعضای شورا دستورالعمل مربوط به نظام نامه فعالیت تشکل‌های غیر دولتی برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی برگرداندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  بررسی دستورالعمل مربوط به نظام نامه فعالیت تشکل‌های غیر دولتی در یکصدو نودو هفتمین جلس شورا مورد بررسی قرار گرفت.

حجت نظری در  دفاع از این دستورالعمل با تاکید بر اینکه ما در راستای اجرای ماده 70 برنامه سوم توسعه شهرداری این دستورالعمل را نوشته‌ایم؛ چرا که در این ماده به نقش سازمان‌های مردم نهاد برای نظارت بر عملکرد شهرداری تاکید شده است گفت: اما در حالی این تاکیدات صورت گرفته که هیچ شیوه نامه یا دستورالعملی برای انجام این مهم در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: باید سازوکار و نحوه اجرای این  نظارت تدوین می‌شد و بر همین اساس ما در ستاد سمن‌ها دستورالعمل این نظارت را تدوین کرده‌ایم. هر چند که امروز ما شرایط نامناسبی در ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد و بخش‌های مختلف شهرداری داریم، اما معتقدیم که باید این نظارت صورت گیرد.

ناهید خداکرمی نیز در مخالفت با این دستور العمل گفت: من تعجب می‌کنم که چرا این نظام نامه ارائه و حتی بررسی می‌شود؛ چرا که تا دلتان بخواهد ما قوانین محدود کننده داریم و با این دستورالعمل باز هم می‌خواهیم سازمان‌های مردم نهاد را  محدود کنیم و این در حالی است که در سال 87 مصوبه‌ای داشتیم که رابطه بین مدیریت شهری و سازمان‌های مردم نهاد به خوبی تبیین شده است و به نظر می‌رسد قوانین مجدد کمکی به ما نمی‌کند.

وی با بیان این که نظام‌نامه مجدد بی‌فایده است، افزود: آن چه که ما کم داریم باور به سازمان‌های مردم نهاد است و به نظرم باید دستورالعملی بیاوریم که سطح همکاری‌ها بالاتر رود.

عینک بد بینی به سمن ها باید برداشته شود

حق شناس اما در دفاع از این طرح گفت: در تمام این سالها شاهد تلاش سمن ها برای کمک به بهتر شدن  مدیریت شهر و کشور بوده ایم  اما متاسفانه ما شاهد هستیم به خاطر مشکلاتی از جمله نگاهی بدبینی به  فسلفه وجودی سمن ها حضور آنها منتج به کمک  برخی اهداف و نگاه های کلان نکرده است و عینک بدبینی مانع حضور فعال سمن ها شده است.

وی ادامه داد: در این سالها بدبینی آشکار به سمن ها سبب شده این نهاد های مردمی هر چه بیشتر از نظام سیاسی و مدیریتی کشور فاصله گیرند و لذا با موافقت با این طرح می توانیم حداقل در مدیریت شهری موقعیتی را فراهم کنیم  که این سمن ها که تعدادشان هم کم نیست  و علاقمند هستند نقشی ایفا کنند تا بتوانند موثر ظاهر شوند.

در ادامه محسن هاشمی نیز در واکنش به این نظام نامه گفت: من دچار سوءتفاهم شدم؛ چرا که طرح ابتدای شما یک طرح بزرگ با بندهای مختلف بود، اما بعد از آن که آن را به ما ارائه کردید تنها یک ماده و یک بند دارد و شما در عنوان طرح نوشته‌اید که این  یک نظام نامه اجرایی است در حالی که اصلا نظام نامه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان این که اعضا شورا موافق به بازگشت این نظان نامه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون هستند موضوع برگشت به کمیسیون را به رای گذاشت و در نهایت این نظام نامه به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد تا پس از تکمیل مجدد در صحن شورای شهر بررسی شود.

خبر: 8-197

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: